Головна » 2014 » Вересень » 4 » Автомобілі-клони: як не стати жертвою шахраїв
14:33
Автомобілі-клони: як не стати жертвою шахраїв

   Втім, це проблема всієї України. Схема проста - на викрадене авто за півтори-дві тисячі доларів роблять документи від іншої, точно такої ж машини  

  Підвищення вартості імпортних машин, викликане як збільшенням митних зборів, так і падінням курсу гривні, призвело до того, що на наших дорогах достатньо поширеним явищем стала поява авто- «двійників». Випадок, коли кілька місяців тому вінничанин сам переслідував вулицями міста автомобіль з такими ж номерами, як у його машини, можна вважати одночасно курйозним і показовим. На сьогоднішній день «засилля» таких «двійників» набуває загрозливих масштабів. Вони завдають збитків бюджету і покупцям, які витратили гроші, а в підсумку рано чи пізно «попадаються» інспекторам ДАІ та позбавляються машин. Поки альтернативу «профілактичним заходам», суть яких полягає в агітації купувати дешеві машини, держава громадянам запропонувати не береться.

 Наприкінці серпня співробітники патрульно-постової служби зупинили «Ауді А-6». Перевіривши по автоматизованій базі документи, вони повідомили 49-річному жителю Піщанського району, що номер кузова і колір автомобіля не відповідають інформації що міститься в базі даних. За повідомленням сектору зв'язків з громадськістю УМВС України у Вінницькій області, машину відразу ж відправили на штрафмайданчик, а відносно її власника відкрили кримінальне провадження за статтею 290 КК України (підробка або заміна номерів ...). За словами начальника УДАІ УМВС області Павла Солоненко, подібні випадки з початку року стали масовими. Щотижня інспектори виявляють по 2-3 машини з підробленими номерами або «лівою» документацією. Всього ж у 2014 році тільки на Вінничині виявили до 200 автомобілів-«двійників». Більшість з них потрапили в Україну з країн Західної Європи, і не були розмитнені. 

Причому, судячи з усього, даішникам попадаються далеко не все. Точніше, виявляють тих, хто знехтував елементарними правилами безпеки. Тобто, на штрафмайданчиках «порошиться» тільки вершина айсберга. Реально подібних машин на порядок більше. Підтвердженням цьому служать статистичні дані продажу авто. Приміром, за липень по всій країні продали менше 6 тисяч нових машин, що в 2-3 рази менше, ніж рік тому. Українські автопідприємства на межі закриття. У вересні загроза повної зупинки нависла над запорізьким «АвтоЗАЗом». Що випускаються в Закарпатті Skoda, а в Кременчуці - Geely ледь тримаються. У липні з конвеєрів там зійшло не більш 150 машин. Старі автомобілі теж продаються дуже важко. Багато фахівців вважають причиною такої ситуації зростання цін на «легальні» автомобілі. «Двійники», як правило, коштують у середньому на 25-40% дешевше. 

  Існує кілька схем, які дозволяють наповнювати внутрішній ринок такими авто. Так, «Ділова столиця» вказує, що в окремих випадках «імпортер» може спочатку домовитися з власником вже зареєстрованого в країні авто. Власник отримує другий комплект нібито загублених документів і номерних знаків. Іноді таку операцію нібито провертають і без відома власника машини. В такому випадку «імпортер» домовляється з співробітниками ДАІ. Потім машину ввозять і лише міняють на ній Держзнак 

  Єдина небезпека, яка загрожує власникові двійника -. Звірка номера кузова працівниками правоохоронних органів. Щоб уникнути цього, для ролі «двійників» спеціально підбираються машини, у яких номери кузова розташовані у важкодоступних місцях. Приміром, у того ж Mercedes-Benz, щоб їх виявити, доводиться мало не розбирати половину автомобіля. На настільки трудомістку процедуру даішники йдуть лише в крайніх випадках, якщо машина числиться в пошуку. «Факти», посилаючись на думку досвідчених автоперекупників, приводять інший приклад появи двійників. За міліцейською базою даних знаходять автомобіль тієї ж моделі, кольору, року випуску, що і ввезений з-за кордону, але не розмитнений. Унаслідок втрати (насправді такої немає) замовляють дублікат техпаспорта і госномеров «близнюка», а номер кузова не перебивають. «Перебивання» виявлять, тому вважається, що більше шансів пройти звірку при справжніх номерах. З положення виходять досить просто. В процесі виготовлення дубліката техпаспорта вказують всі дані від «оригіналу», а ось номер кузова виправляють на другий - від нерозмитненої машини. В результаті на дорозі даішники дивляться документи, звіряють номер кузова з тим, що в техпаспорті, і ви спокійно їдете далі. Підробка може розкритися, якщо номера кузова вони перевірять по базі ДАІ. 

  Розцінки на пакет документів для «двійника» варіюють від однієї до двох тисяч доларів. Крім того, щоб випадково не зустрітися з господарем «оригіналу», який напевно заявить в міліцію, як вже було у Вінниці, багато разом з основним номером оформляють ще й іменний. У такому разі хоч поруч паркуйся ... Правда, фахівці запевняють, що можуть виникнути проблеми, якщо «оригінал» несподівано знімуть з обліку в ДАІ і перепродадуть або, що ще гірше, його власника оголосять в розшук за борги. Тому при продажу «двійника» його власнику радять завжди возити з собою 500 доларів. Ця сума нібито дозволяє залагодити раптово виниклі з правоохоронцями негаразди. 

  Втім, в основному на «двійниках» довго не їздять і намагаються їх якнайшвидше продати. У такому випадку номер кузова в техпаспорті залишають, як у «оригіналу». Потім автомобіль за підробленою довіреністю знімають з обліку в ДАІ (зараз для цього не обов'язково проходити експертизу і звірку номерів кузова авто), а потім, знову ж за дорученням, продають. Про підробці новий власник дізнається, лише коли приїжджає в ДАІ ставити машину на облік. 

 Якщо врахувати, що пакет документів на авто-«двійник» робить в ДАІ, то співробітники Державтоінспекції цілком можуть «здати» таку машину своїм колегам . Її зупинять і відберуть. 

 Як бути потенційним покупцям? Правоохоронці зазначають, що першою ознакою того, що продається «двійник», є знижка. Якщо продавець готовий добре поступитися, значить, він хоче скоріше спихнути товар. Щоб не опинитися в ролі випадкової жертви, в ДАІ радять, перш ніж платити за авто, обов'язково перевіряти його в експертній установі на предмет достовірності номерів агрегатів, а також по базах ДАІ з'ясувати, з якими номерами транспортний засіб знаходиться на обліку. Якщо перевірка пройшла успішно, ризик мінімальний. 

 Тим, хто через незнання став жертвою шахраїв, доводиться віддавати автомобіль на розбирання. Спроба продати машину за півціни, чесно попередивши покупців, що це «двійник», як правило, закінчується зустріччю з правоохоронцями і штрафом.

Переглядів: 904 | | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
avatar